Saturday, February 7, 2009

Once upon a time

This may come as a surprise, or maybe not. The people who know me, know that I am a bit of a serious person. When I start something, I finish it. When I decide to do something, I do it to the best of my ability. I'm not afraid to be on my own or with a group of others. I value honesty, modesty, hard work and politeness. Of course I owe many of my values to the way my parents raised me. But I also owe a great deal of my character to my days spent in the military.

For four years I was a cadet in the Civil Air Patrol which is a auxiliary of the United States Air Force. Through CAP I learned discipline and leadership, and was even able to get my solo pilot's license. I dreamed of making the military my career and wanted to be an astronaut. Such a long, long time ago.

Things change. I'm no longer a member and I do not fly anymore (other than on a commericial flight home and back every summer). But it was a huge part of my life at one point.

Scrapping these pages was a challenge for me. Such a mix of memories from those days. Things I want to remember, and things I don't. But as I make the pages of my own memory album I knew I had to include these photos.


昔々ある所で。

びっくりするかもしれない。それともびっくりしないかな~?仲良いの友達はもう私の性格を知ってるけど、かなりまじめな人です。何かを始めると終わりまで続ける。何かをやるのを決心すると最後まで頑張る。一人にいても、友だちと一緒にいても平気です。正直、謙遜、頑張る、尊敬の事を大事だと思います。もちろん親の育ちかたを認めます。しかも、多くの性格特色は軍隊に入った時期からです。

シビル エーア パトロルと言うアメリカ空軍の予備支部に4年間入隊していました。CAPで規律や、リーダシップなどを習って、ソロパイロット免許でも得る事が出来ました。空軍パイロットと宇宙飛行士とうしてキャリアーを憧れました。大分昔だった。

その昔からすべてが変わりました。ずうと前に除隊したし、もう飛行機を操縦しない。その時代に私の人生すべてだったのに。

こう言うの写真をスクラップするのが難しかったです。甘くて苦しい思い出。ある事を覚えたい。他の事はもう思い出したくない。ただし、自分のメモリーアルバムを作っているからこのページも入れなきゃいけないですね。

「軍隊の言葉や、日常話しでは無いですので、翻訳が下手だと思います。すみません。。。」




No comments: